Lasertherapie voor honden

Wat is lasertherapie voor honden?

Low Level Laser Therapie (LLLT), ook wel Soft Laser therapie genoemd is een wetenschappelijk geteste behandelmethode op cellen. Het is een behandelmethode voor veel aandoeningen en ziektes voor zowel mensen als dieren.

LASER is een afkorting voor Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation, dit betekent dat het licht dusdanig versterkt wordt dat het een enorme energie stimulatie geeft.  Ons lichaam bestaat uit cellen.  Alle doorbloede delen van ons lichaam waarvan de cellen beschadigd of uitgeput zijn, kunnen met LLLT gestimuleerd worden tot herstel en genezing. Laserlicht is niet hetzelfde als natuurlijk licht. De laserstraal bestaat uit een smalle, niet uitwaaierende straal van slechts een kleurgolflengte in tegenstelling tot bijvoorbeeld een gewone lamp dat een breed spectrum van licht afgeeft en zijn licht naar alle richtingen uitstraalt. Door deze zeer gerichte en constante bundel behoudt het energie en heeft het het vermogen om lichaamsweefsels te penetreren zonder veel hitte af te geven.

laserwebsite

De werking van de laser is gebaseerd op de volgende uitgangspunten:

• Ontstekingsremmend
  • Oedeemremmend
  • Circulatieverbeterend
  • Immuunstimulerend
  • Wondhelend
  • Pijnstillend
  • Acupunctuurstmimulatie

Acupunctuur door middel van de laser ontwikkelt zich snel. Vooral voor diegene die ervaren zijn in de reguliere vormen van acupunctuur biedt de LLLT extra mogelijkheden. Acupunctuur behandeling met de laser is steriel en pijnloos. Vooral bij dieren is dat een groot voordeel.